Online Diary SiGadisBiru: Salam Aidilfitri

Salam Aidilfitri

Assalamualaikum.

sepatutnya aku menghafal sekarang nih, tapi xde mood la.. huii~ letih woo. takpe takpe, tinggal 4hari je lagi exam trial, sabar eyna sabar. :)

okeyla, untuk mghilangkan stress mghafal nih, aku nx update pasal raya.. yuhuuuu!! masih belum terlmbat lgi kan?? skarang pom bulan syawal lagi. So??? belum trlambat lagi la.. 0h yeayyyh !!

ehem.. ehem..
hari raye pertama kami skeluarga dmulai dgn kami bangun dri tidur .. hee :) . kitorg bangun dan mandi dan brsiap utk solat raya. full stop! da habis da wktu yg mmg wajib korg sume pom buad kan? kan? mgaku je laa

lepas siap solat raya, kitorg prgi rumah mak sedare (saudara). kitorg mmg tiap thun brganti thun raya kt rumah mak sedare tu. ntahla kenapa.. maybe sebab rumah dia besar, cntik dan selesa kot.. *abaikan je la

Then, kitorg pom makan la kt sana. Lepas makan kenyang² kitorg sume one family trmasuk sepupu, mak sedare, pak sedare n others la brkumpul kt ruang tamu dan.... cer teka, apa yg kitorg buad?? of course la ambik gambar. huhuhu. time ambik gambr tu punyer bnyak la karenah diorg, ad gmbr yg cntik ad gmbr yg kurang cntik sbb diorg ni nx brgambr tpi maen².. habis rosak gmbr.. hampeh btol! susah² jer kite yg serius brgambr ni posing cantek².. hehe

lepas letih brgambar, kitorg one family prgi kubur together-gether. lpas balik dri kubur baru la kitorg ikut haluan masing². my family prgi umah nenek (abah punyer ibu) plak, nx jmpa nga nenek dan sepupu kt sana pulak.

da smpai sana, apalagi.. prgi redah mkanan la kasi habis, muahahaha. nenek tak marah pom, nenek lagi la suke tgok kitorg makan smpai habis. disebabkan itu la, kitorg makan ckit jerr.. hehehe

hari raya aku ni xde la best cgat. tapi ntah la kenapa aku rase ni lah raye paling best sejak aku form1 smpai form4 nih. *abaikan

then, kitorg pom balik rumah.. so, tamat la hari raya pertama. full stop!

#hari raya kedua nak tahu jgax ke?? xyah la.. bukan ade papew pom. raya kedua aku dk umah mak sedare then buad cupcake coklat dan cupcake red velvet. orang laen pulak sibuk uruskan mjlis aqiqah sepupu baru aku tu. the end! simple jer raye aku.

#raya ketiga???
aku buad apa erk? Oh! da egat da. raye ketiga aku tido smpai pkul 10pgi. lama kan? bangun tu aku terus mandi. then, aku dk kt ruang tamu dgn abah, dk lending². mase tu hnya ada aku, abah n kakak aku jer kat rumah. yg laen dk kat umah mak sedare. kitorg tiga org yg lending² nih terus lending² smpai pkul 1.30 t/hari. lepas tu kitorg brsiap ke rumah trbuka 'Tia Amelia'.  aku iron punyer iron punyer iron baju, then aku pakai la.. haha

Lepas bersiap, kitorg pom prgi ke umah mak sedare dlu, ajatnya nx prgi jmput setengah lgi family kitorg yg t'tinggal kt sana, tpi bila da tiba kt umah mak sedare tu, diorg kata diorg baru balik dari umah terbuka tu. hampeh kan? sepupu² aku kecoh dk cerita psal mjlis trbuka kt Tia Amelia tu. diorg kata diorg jmpa Khairul Fahmi (Apek), pnjaga gol bola sepak tu. diorg siap tnjuk gmbr lagi. Acecey! bahagia nyer korang.

Yang lagi teruk nyer, bile aku, kakak n abah nx prgi kt sana dah, diorg nx ikot jugax. xpuas lagi kot prgi tadi. so? bagi je la diorg ikot. rumah Tia Amelia tu dekat nga pantai, so lpas kitorg makan, kitorg pom brgambr. Angin kuat woo, tudung tak berapa nx menjadi.

lastly, kitorg balik umah mak sedare dan lepak kt sana smpai malam. lepas tu baru balik umah.

kitorg raya smpai hari ketiga jerr, hari keempat kitorg habiskan mase dgn lending² .. hahaha. asyik² lending jer keje kitorg. jelas kelihatan kemalasannya di situ. huhuhu.

So? tamat la entry aku hari ini. full stop! hee :)


Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © . All Right Reserved by Lyssa Faizureen